tisdag 12 januari 2010

Dagens citat

I morse låg det här vid min dator på skrivbordet
En gammal man i huset är bara till besvär
En gammal kvinna i huset är hemmets skatt
Undar hur jag ska tolka det ?
Har jag varit gnällig när han är hemma eller har jag blivit en skatt?
I alla fall så har vi vackert väder idag också med sol och temperatur runt 0
Jag håller på och donar med min dator så snart kan jag den utantill , tur det finns återställare på den
Jag brukar göra mallar med script och html och i Windows Live Mail verkar det inte gå att göra
Nåja det är ett litet problem 
Tindra har blivit skällig mot lösa hundar efter att hon varit i löpen så nu får jag var lite mer dominant mot henne så får vi se om det försvinner
Tack och lov så är det inte så många som har sina hundar lösa

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!

Om det är maken som placerat citatet vid din dator tycker jag absolut att du ska ta det som en komplimang.

Mycet pyssel är att vänja sig vid en ny dator. Jag håller på att utforska och vänja mig vid min nya laptop.

Kram Ingrid

Agneta sa...

God kväll, Astrid!
Ja du, det där var en lite underfundig lapp! Men tolkningen är väl enbart positiv för din del. Om det är maken som lagt dit den får du väl prata med honom om saken.
Ny dator beyder mycket nytt att lära, det tar aldrig slut, tycker jag. Man hinner inte uppdatera förrän det kommer något nytt och jag anser att Internet ska va lätt som en plätt och ett hjälpmedel, inte en massa krångel.
Lycka till med datajobbet!
Kram, Agneta

Kerstin sa...

Gulligt litet meddelande, kan han varit lite på dåligt humör så han ber om ursäkt för? Hur som helst så blir man ju alltid glad över små lappar.
Jag har visserligen Vista och mitt heter bara Windovs Mail men där går mailmallar bra, efter jag fått ändra om i internetalternativ. Bra med bärbar, bara att ställa den vid den gamla och jämföra och kryssa i det som är olika. Hoppas du får rätsida på den nya burken

Paula sa...

Hej! Igår kväll satt vi just o dividerade vid köksbordet om gamla tider, så gamla så man bara läst om dem. Vi konstaterade att på landet föstes gamlingar till undantagsstugan, men ofta bodde också farmor/mormor som var riktigt gammal med sina barnbarn. Konstigt nog läser man sällan om gamla gubbar som ligger till last, utan det är oftast gamla tanter som inte längre kan uträtta något nyttigt utan behöver hjälp med allt. Jaja, jag tar gärna emot en undantagsstuga, hihi
Kramen