onsdag 9 december 2009

Kollat blodtrycket

Jag har varit till doktorn och kollat blodtrycket idag , det var väl rätt ok 140/90
Lade märke till att läkaren inte tar i hand längre , det är ju bra.
Jag har ju alltid jobbat med serviceyrken och att ta hand är inget jag gör normalt
Däremot maken som jobbat inom skogen tar alltid i hand, så det är olika seder och bruk inom det också
Vi har också varit till stan och köpt en julklapp till vår sonhustru
En ljusslinga till vår gran ute och lite annat småplock ,som man "måste" ha
Nu har maken julpyntat ute så det är jättefint
Jag ska ta ett kort sedan 
Jag tycket nog att jag pyntat klart när jag satte upp till advent men si det tyckte inte maken
















Vi tog ju in en tall i huset  och den har slurpat i sig vatten fram till idag men nu har den lugnat ner sig
Att vi tog in den var nog bra för annars hade den nog sugit in en massa luft , det är ju varmt ute
Ja den vackra vita snön som vi fick den slåss nu med näbbar och klor för att inte försvinna
Vi som hade fått så  julfint
Tindra har kräkts upp några bitar ur en studsboll som jag inte förstår var hon kan ha hittat eller när hon tuggat på den
Undrar om det har varit i rasthagen sedan i somras och tinat fram
Hon fick ett ben i går att tugga på så då kanske hon hittade något mer att bita i
Hon brukar inte tugga på saker så det är lite konstigt
Men hon verkar må bra
Ikväll ska jag se Bonde söker fru det är ju snart slut för säsongen
Nu ska jag snart börja med middagen , det blir julkorv med mos
Ja Isola har fyllt år och sonhustrun berättade att hon hade gjort sig fin
Halsband , två badmössor och vantar som jag stickat
Hon hade varit genomsvettig men ville inte ta av sig det
Hon älskar redan att klä ut sig har jag märkt och mammas högklackade skor är hon väldigt elegant i
Denna vecka bakar jag lite och nästa vecka ska jag städa

7 kommentarer:

Kicki sa...

Det här med att inte ta i hand i influensatider är nog bra. På djursjukhuset hade de t.o.m. satt upp en lapp om saken. jag ska för övrigt dit idag igen, det blir tredje gången med Jollys hornhinnesår. hoppas att det blivit bättre äntligen, annars måste hon sövas och såret skrapas.
Så lilla Isola gillar också kläder. Elvira blir alldeles salig över "mjuka paket". Hon byter kläder dagarna i ända och är otroligt envis på vad det ska vara. Ingen rubbar den viljan.
Ingen snö i sikte varken här eller nån annan stans verkar det som.
Så klart att du ska sälja på Tradera, men det är en chansning. Ibland får man dåligt betalt, det vill ju till att det är minst två som är intresserade så det blir nån budgivning.
Ha det gott i värmen!

Ingrid sa...

Så skönt att blodtrycket håller sig på rätt nivå. Det är inte roligt att behöva medicinera.

Att inte ta i hand är nog rätt vettigt, åtminstone i yrken där man träffar massor av människor.

Jag såg Bonde söker fru igår och blev så glad när jag såg Tildes lycka, hon verkar vara en otroligt fin tjej, men Roger? Hur kan de falla för en sån morsgris?

Ha en fin Nobeldag!
Kram Ingrid

Viktoria sa...

hejsan Astrid!
Toppen med blodtrycket.
Jag såg också Bonde söker fru igår, och man blev alldeles varm i hjärtat när man såg Tildes förelskelse.

Jag grattar ditt lilla barnbarn i efterskott, två år, vad tiden går fort :-)

Kerstin sa...

Bra att blodtrycket är stabilt.

Kul med Isolas klädintresse, det är typiskt tjejer, fast just att klä ut sig gillar alla. Minns nu hur barnen på dagis lät när de klampade fram i högklackat.

Hoppas Tindra fortsätter må bra, jag har en som äter allt möjligt ute (Zita) och en som tuggar i sig öronen på gosedjuren (Rozz). Zita är den brukar bli sjuk.

Berit sa...

Hej Astrid!

Vilket bra blodtryck du har, jag tror jag har precis samma och det är ju skönt så länge det är så:-).

Bra att doktorn inte tog i hand, det gillar jag, så onödigt att göra det.

Så härligt med lilla Isola som gillar kläder, jag minns när mina fyra barnbarnsflickor var små och då var det bara kläder och mina halsband och lite hattar var ju så roliga att leka med, nu är det Williamkillen och där är det andra grejor som gäller:-)), bilar, bilar och tåg.

Idag har vi handlat resten av julklapparna, så nu är det klart och det blir bak och mat nästa vecka.

Ha det så gott!
Kramar
Berit

Marketta sa...

Här har man inte hunnit göra nånting, vare sig kolla blodtryck eller på bonde söker fru. Glömde tom att spela in den. Jag tänker efter nyår dra ner på farmerna i fb. Det tar ju alldeles för mycket tid, och alla dom där förfrågningarna. Suck säger jag bara.

Kramizzar
Marketta

Corina sa...

Att ta i hand under influensatider är väl ingen bra sak fast nog tar jag i hand andra tider nog.Och det ser jag de flesta gör, som inte träffas ofta vill säga.Nära vänner och arbetskamrater till exempel, då tar man ju inte i hand varje gång man ses. Trevlig helg !