söndag 4 oktober 2009

AWARD från Ingsan


Tack snälla Ingsan
Så glad jag blev för utmärkelsen och dina rader.Det värmer i höstkylan
Jag brukar ju också följa din blogg, där finns ju allt att läsa från ilskna älgkor till det som berör ens inre.
TACK!
*********
Här blåser det denna morgon men är inte så kallt som igår
Någon snö har jag inte sett än men när maken körde hem på fredagskväll så var det halkigt och på ett höglänt område även snö.
Har hört sidensvansarna men än så står min rönn med bär.
När dom ger sig på "min" rönn då brukar snön visa sig inom två veckor,
Tindra har varit efter älg nu på morgonen men släpper för snabbt så maken hinner aldrig fram till skottposition.
Eller så är älgen orolig nu
Nu är det sista helgen före jakt uppehållet
Det är brunst tider nu så nu bör dom väl få ha sina kärleksstunder i lugn och ro.
Maken hade hittat en brunstgrop och det hade luktat pyton där.
Själv så håller jag på med min tvåändsstickning
Började en kurs i torsdags
Inte går det fort men intressant att se om jag får dess vantar färdiga
Kort kommer i veckan nu har jag bara stickat ett par centimeter
Uppläggningen var ju ett fenomen i sig
Trodde aldrig jag skulle komma på det men nu sitter det i benmärgen....tror jag
Som sagt kort kommer om det blir några cm. till
Jag är ingen snabbstickare normalt så det här lär ju ta ännu längre tid
Ha nu en fin söndag
För här har det som sagt börjat blåsa och jag ser lite regnstänk i luften
Igår hade vi världens vackraste höstdag med sol så det lyste som guld i skogen.
Jag råkade titta ut nu och ser att guldet blåst bort???
Hm... man ska nog ta vara på dagar med fint väder.
Så har ni sol geer ut på promenad i skogen och fånga guldet


5 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja vad det är för nåt det vet jag inte så säg till när kortet kommer. Jag har ju så lite tid för datorn men vill inte missa. Så din vill inte heller sluta jobba, inte min heller som fyller i April, han säger ska jobba till Dec.
Nyfiken på huset? http://www.pixbox.se/alb1128012
Lägger inte ut länken i bloggen för får svärmor veta så blir det sånt tjat igen. Det är ju länge till vi får tillträde, vi valde det för orken finns inte vill ta det lungt ett tag. Men det blir nog en härlig sommar med eget bad där, längtar. Tänk vilken tur vi hade! Bara 600 tusen, ja huset är i behov av renovering men vem bryr sig. Bara det står uppe så duger det åt oss

Corina sa...

Här är det verkligen rena skitvädret denna dag......snabba rundor blir det med Wanilla. Man har liksom inte hunnit vänja sig vid kyla än :) Kramis !

Ingrid sa...

Ja du Astrid, nu får man minsann passa på att ta vara på den fina dagarna och stunderna. Den där stickningen låter spännande, det är något jag aldrig gjort. Jag får kolla sen när du lägger ut bilder av vantarna.

Ha en fortsatt fin söndag!
Kram Ingrid

Paula sa...

Hej! Vi hade en fantastisk september månad! Vackrare väder än på hela sommaren, men nu känns det som om det vänt, regnet kom igår och det blåser iskalla vindar. Allt har ju sin tid, och jag gillar höststormarna också!
Ha en skön söndag, jag ska nog masa mig ut en stund trots det oinspirerande vädret...
Kramen

Marketta sa...

Tvåändsstickning har jag för mig att jag fick prova på när jag gick en kvällskurs för komvux, som arbetsterapibiträde. Som en sån så måste man ju kunna det mesta. Provade än på gaffelvirkning en massa andra saker jag inte kommer ihåg namnet på. Men jag kommer ihåg att vi fick tälja också och jag hade gjort en giraff som min första collie fick tag på när den var nästan klar. Gissa om jag var arg på han.

Kramizzar
Marketta