tisdag 1 september 2009

Lasarettsbesök

Ja idag har jag gjort ett arbets EKG. Det gick jättebra inga problem alls att trampa på i uppförsbackar.
Så kärlkramp har jag inte.
Däremot så var väl inte blodtrycket så bra 170/100
Så kunde man också se att ryggen pressar på kärlen, det syntes på kurvan när jag cyklade.
Ena sidan är ju rätt så hotryckt och när jag då trampar så trycks det ihop ännu mer
Hm ....får höra vad läkaren säger, det har kanske ingen betydelse. Inget jag känner av i alla fall
Nåja vi har världens sommarväder och när jag tittade på termometern så var det 21 grader klockan fem
Jag har gjort fläskpannkaka ikväll och gud så gott det är,nu är jag proppmätt

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Hej Astrid!

Så skönt att det inte är kärlkramp du lider av. Det är klart att det måste vara något fel när du har ont, men just kärlkramp och hjärtbesvär är ju obehagligt.

Tack för din kommentar hos mig och tack för att du kollade att det var rätt datum.

Kram Ingrid

Viktoria sa...

Bra att du blir kollad.
Får du något blodtryckssänkande nu då?

Hmm...nu blev jag sugen på fläskpannkaka! Gissa vad mina får till middag idag? Mums

Marketta sa...

Jösses, 170/100 det där var nog inte och leka med, så gapar dom över mina 155/ 92. Fast nu har jag ju fått tabletter och rethosta :-(.

Kramizzar
Marketta

Corsel sa...

Lät ju bra att du inte har kärlkramp i alla fall även om trycket inte var så där himla bra.
Kanske skulle jag börja sparka ut skorna.....funderar vidare på detta alternativ :)

Berit sa...

Hej Astrid!

Så skönt att arbetsEKG var bra och blodtrycket går ju att fixa med tabletter.

Fläskpannkaka gör jag ganska ofta numera, lille William älskar det fast då får jag bacon i istället för fläsk:-).

Ja, igår hade nog hela Sverige varmt och gott, en riktig sommardag, men hörde just att kalluften var på väg in igen.

Kramar
Berit som skall testa yoga ikväll:-).

Kicki sa...

Skönt att det inte var kärlkramp.
Men vad är det som är i kläm?
Jättego bild på Tindra och Isola.
Jag kan inte se dina inlagda filmsnuttar, undrar om det är nåt fel från min dators sida.
Visst är det härligt att hösten (för det är väl den som är här nu)har börjat med sånt mildväder.
Trattkantarellerna börjar dessutom dyka upp allt mer, så det blir mycket skogen nu.
Kram/Kicki

Inger Maryissa sa...

Vad skönt att arbets Ekg gick bra och att du inte har någon kärlkramp.
Och hoppas att det blir bättre med din rygg också.
Ja, det har verkligen varit fint väder, nästan som sommar nu i September.
Hoppas det fortsätter så här länge till.
Ha det så gott.
Kram

Kerstin sa...

Skönt du inte hade kärlkramp, då blir det väl blodtrycksmedesin nu då. Jag fick det får flera år sedan och mitt tryck ligger bra hela tiden sedan dess.
Hur fungerar stingpinnen, hur mycket märks det när dom drar åt sidan. Eller Tindra kanske inte gör det? Jag har funderat länge på dom, verkar bra. Men tyvärr drar Zita hemskt mycket om hon ser en katt. DÅ åker jag i backen. Har försökt cykla med henne några ggr -:) Tyvärr så blir det kanske ej nåt cyklande med Rozz efter så det verkar. Jäkla skit!
Den här bloggen är bra, visst är det samma som Ingrid har?