söndag 27 september 2009

Hösten som vackrast nu



Ja nog är väl hösten som allra finast nu .Jag måste fota grannens rönn innan det ramlar av alla röda blad 
Det är så mycket kontraster,rött, gult mörkt grönt.Jag önskar att jag kunde måla
Idag har jag bakat havrekakor som var i senaste Hemmets Veckotidning, dessa var riktigt goda
Tidningen har jag fått av syrran , fem exemplar tror jag det skulle komma
Så har jag gått med stavar också .
När man är van att gå med hunden så är det något som saknas annars
Idag har dom också äntligen fått skjuta en älgtjur så det blir lite på bordet i vinter också
I morgon bitti ska jag till frissan istället för sjukgymnastik så då får bli på tisdag istället
Jag såg att mina grannar höll på att sälja sitt hus men kanske dom blir kvar
Jag hoppas det , dom är den sjätte familjen som bor där och jag trivs verkligen med dom
Ja alla grannar förresten är bra här, dom flesta av oss har bott här sedan området var nybyggt -75
Det är en trygghet i sig.
Ikväll blir det fisk men jag har ingen aning när gubben dyker upp

8 kommentarer:

Berit sa...

Gokväll Astrid!

Dina havrekakor blir man ju lite lusten på:-).

Grannar ja, vi har bara så underbara grannar och har lagt säljförbud på deras hus:-)). Grannar skall man verkligen vara rädd om. Dom är guld värda. Vi har haft en av våra grannar på middag ikväll, han har nyss blivit änkeman och blev så glad över en enkel middag, kålpuddng och rabererkräm till efterrätt.

Jag och maken kände oss så glada över detta besök och att vi gör något för våra grannar som tillför oss så mycket.

Kramar
Berit

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!
Visst är det härligt med bra grannar, det är guld värt.

Så enormt vacker rönnen är, här dröjer det nog ännu ett tag innan det blir så där fint. Ännu har vi inte haft någon frostnatt.

Kram Ingrid

Corina sa...

Jo just nu är det fina färger ute. Men det har blåst hos oss så jag vet inte om jag hinner ut något med kameran innan allt blåst bort :) Kramis !

Marketta sa...

Ja, färgerna på hösten är ju mycket finare uppe hos er, här känns det bara som om det är gult och grönt. Lite trist. Det var en av pappas många drömmar att åka upp till Lappland på hösten. Men den blev aldrig uppfylld, inte kom han till Bergen heller ;-). Blev ganska ledsen på klassfesten, det var en av killarna som gick med oss i ettan som frågade hur det var med pappa, att han hade jobbat länge tillsammans med han, och jag blev tvungen och börja föklara allt igen.

Kramizzar
Marketta

Sylvia sa...

Hejsan!
Men så vacker grannens rönn är. Vilka underbara höstfärger.
Goda grannar ska man verkligen vara rädd om så man får behålla dom länge.
Så blir det älgkött i år också hör jag..... blir riktigt avis! Hoppas vi får en liten hjortstek av jägarna till jul. De brukar höra av sig i okt-dec.
Ha det gott.
Kram Sylvia.

Inger Maryissa sa...

Underbart foto med trädet med de röda löven.
Och ja, håller med om att hösten är som finast nu med alla underbara färger.
Sedan när de ramlar av, blir man lite lessen....

Ja, hoppas att grannen stannar kvar eftersom du trivs med dem.
Det är ju så viktigt att få ha grannar man trivs med.
Kramar

Viktoria sa...

Underbar höstbild!
Mumsigt med fisk.
Så hälsade jag på hos Sylvia genom din blogg och lyssnade på ryslig härlig musik.
kram
Viktoria

Agneta sa...

Hejsan, Astrid!
Finns väl inget som är så härligt som att gå till frissan! Känner man sig lite lyxig.
Vackert det är ute nu med alla höstens färger som piggar upp tillvaron liksom goda grannar kan göra. Hoppas dom blir kvar.
Ha det så bra som det bara går!
Kramen, Agneta