måndag 3 augusti 2009

Hundcykeltur

Nu har jag cyklat med vår hund för första gången
Jag har en nerv i kläm i ryggen som gör attans ont vid promenad.
Jag trodde att det var i höften det var galet för det är i ljumsken det gör ont.
Men det gick jättebra vi har köpt en springer som vi satt fast i cykeln.
En kvinna gick med raska steg och vi hann knappt up henne.
Kände mig en aning avis om jag ska vara ärlig.
Jag har också kört ett lite minípass gympa
Mitten av augusti kommer min sjukgymnast tillbaka så då ska jag börja träna
Vackert väder har vi idag och måndag betyder klädvård.
Jag har en stor bunt sänglinne som ska styrkas efter semestern.
Vi köpte ju en beg tvättmaskin som visade sig vara trasig när vi skulle koppla in den på stugan
Så vi körde den i 40 mil bar ut den gamla och in med den som vi trodde var ok
Så det var bara att bära ut den också
Så vi körde två tvättmaskiner till skroten.
Tur att jag har en syster som bor intill, så där tvättade jag det som behövdes




10 kommentarer:

airi sa...

Ska kanske byta blogg jag med sen jag får tid.Nu är de bären som ska plockas och tas hand om.
Kram Airi

Corina sa...

Hejsan ! Jag ska länka om din blogg så fort jag hinner men just nu hinner jag inte....tror jag i alla fall. Kramis !

Corsel sa...

Jag fick det att fungera ganska fort trotts allt så nu är du länkad som tidigare.....vill ju inte tappa bort dig :)

Viktoria sa...

Roligt att se att din blogg tar form. Hmm...läckert att man kan se kommentarerna vid sidan om. Var hittade du den fuktionen?
Jobbigt när man har ont Astrid!

Bodil sa...

Hej Astrid!
Kul att höra från dig, tycker det har varit ovanligt tyst i grupperna denna sommar.
Men nästa vecka blir det säkert fart igen, för då startar alla upp.
Hoppas att din sommar har varit fin, jag skall nog inte klaga, för vi har ju haft tjugo grader och mer hela juni och juli, så då får man ju vara nöjd.
Ha det bra, kram från
Bodil

Inger Maryissa sa...

Så fint du gjort här på din nya blogg.
Och ja, det är nog bättre att ha bloggen här än på One.com..

Trist att du har en nerv i kläm i ryggen som gör ont när du promenerar.
Hoppas att besöken hos sjukgymnasten kommer att hjälpa.

Här har det också varit fint väder idag och hoppas det fortsätter så.
Kramar

Anonym sa...

Jaha här var det man skulle skriva, hittade inte hit först, denna skrivruta brukar jag ha väldiga problem med på andra websidor som har just blogspot :(
Man ska ju välja det ena eller det andra: står ju: välj profil och det är det jag har problem med att välja vilket man ska ta?

Jag brukar ta: anonym/namn/webadress för säkerhets skull, annaras blir det bara fel ibland verkar det som :((Svårt att veta vilket man ska välja :(
undrar varför det är så??Testar att sända iväg detta så får jag se vad som händer/
Kram så länge/
Gunilla
http://gunillaskatter.blogg.se/


Jaha det var väl det jag visste:((
står så här: Din begäran kunde inte bearbetas. Försök igen
blir så less på detta sätt som vissa bloggar har :(
svårt att skicka ibland
testar igen

Michelin sa...

Ja nu ska vi se om det fungerar igen då..
Det är tredje gången gillt...
Det kanske bara var nåt knas nånstans, vem vet.
Nu ska jag fortsätta göra mina undersökningar om olika bloggar... Håller på just nu: http://www.nogg.se/michelin
Den var väldigt enkel o rolig att jobba med.
Sen har jag ju testat: http://berith.bloggagratis.se också men där får man betala in en liten slant för varje bild man lägger in..
Visst kan det vara svårt att välja vilken blogg man vill ha osv...
Ha en fortsatt fin vecka.. Kram Michelin-Berith från Facebook / http://michelin53.blogspot.com

Astrid sa...

Det gick ju bra att skriva :0). somnu testar namn webadress

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!
Men, så fint det börjar bli här. Jag var inne häromdagen, men vi har ju haft gäster, så tiden här vid datorn har varit minimal, men nu ska det väl bli ordning igen.
Jag länkar givetvis om till den här bloggen och din mailadress har jag lagt in igen, så du ska få uppdateringarna.
Jag har varit och läst i din gamla blogg om er semester och sett alla vackra kort. Isola är verkligen en riktig tuff liten fjällvandrare.
Ha det så gott!
Kram Ingrid